Internet jest miejscem, gdzie tworzonych jest dużo portali o tematyce medycznej. W ten sposób reklamują się prywatne kliniki i gabinety lekarskie. W natłoku tego rodzaju stron, znajdziemy także wiele blogów i serwisów informacyjnych, publikujące ciekawostki medyczne i cenne porady. Widać więc, że temat jest popularny. Jednak samo stworzenie serwisu traktującej o medycynie nie zapewni nam popularności. Najpierw trzeba trafić do użytkowników. Aby tego dokonać, niezbędne są pewne działania promocyjne.
Na usta ciśnie się się podstawowe pytanie. Jak zdobyć ruch na naszej stronie? Mamy ku temu wiele możliwości. Dobrym wyborem są tematyczne katalogi stron. Znajdziemy tam linki do stron internetowych wraz z opisem tego, co na tychże stronach można znaleźć. Działają one jak swego rodzaju informator medyczny, który oferuje mnóstwo potrzebnych źródeł w jednym miejscu. W katalogach medycznych ogłaszają się nie tylko prywatne kliniki czy lekarze prowadzący indywidualną praktykę. Trafimy tam na reklamy aptek oraz sklepów ze sprzętem rehabilitacyjnym.
Doskonałą metodą reklamy strony, mogą być artykuły medyczne. Powinno się je publikować na branżowych blogach lub w serwisach dziennikarstwa obywatelskiego. Teksty tego rodzaju muszą spełnić wiele warunków. Po pierwsze, treść zawarta w artykule musi być unikalna i ciekawa. Podstawą jest także użyteczność zawartych w nim porad. Większość czytelników to laicy, dlatego zbyt specjalistyczne słownictwo mogą zniechęcić do czytania.
Artykuły o tematyce medycznej, powinny być poparte pewnymi źródłami. Informacje wyssane z palca zostaną szybko zweryfikowane, a my narazimy się na utratę wiarygodności. Warto nadmienić, że jeśli nasze artykuły będą wiarygodne, to zyskamy rozgłos w sieci a czytelnicy chętnie będą linkować do naszych stron, przez co znacznie podniesie się liczba odwiedzających naszą stronę WWW.